Nowe pomysły w badaniach nad astmą i alergią: tworzenie wielodyscyplinarnej szkoły wyższej ad 5

Uczestnikami byli naukowcy z tradycyjnym podejściem do badań medycznych, a także zwolennicy całościowego spojrzenia na badania alergologiczne, z których ostatni sugerowali, że nauki o zachowaniu i nauki społeczne oraz pielęgniarstwo powinny zostać dodane do dyscyplin w biomedycynie. Wielodyscyplinarne studia podyplomowe w zakresie badań zostały określone jako najwyższy priorytet finansowania Cfa, a nie dotacje na badania alergologiczne w ogóle. Prawdziwie multidyscyplinarne podejście wymaga przywództwa i wizji. Multidyscyplinarna współpraca wymaga wielkoduszności i otwartego umysłu, a także doskonałości badawczej. Uczestnicy muszą przyznać, że problemy można inaczej zdefiniować w zależności od perspektywy. Takie zrozumienie wymaga szkolenia. Tradycyjnie szkolenie w ośrodkach badań biomedycznych odbywa się niemal wyłącznie na stole laboratoryjnym lub dotyczy wąsko zdefiniowanego problemu klinicznego, w celu opracowania procedury diagnostycznej lub leczenia określonej choroby. W Cfa siły zmuszające studentów do powrotu do tradycyjnych dyscyplin są silne. Aby utrzymać koncentrację na astmie i alergii, a nie na dyscyplinie akademickiej, uczniowie muszą opracować wspólne wizje. Istotne jest również, aby główny organ nadzorujący pozostawał otwarty na podejście wielodyscyplinarne. Wprowadzenie nowych metod szkolenia podyplomowego musi sprostać opór niektórych członków społeczności naukowej. Jednym ze sposobów obiektywnej oceny stopnia uczestnictwa naukowców w KI jest ocena zasobów, które starsi naukowcy uczestniczący przeznaczają na badania absolwenta. Motywowanie członków wydziału do uczenia się o nowych podejściach jest ciągłym wyzwaniem, które wymaga jasnych strategii wdrażania (4). Krótko po przyjęciu pierwszych studentów do Cfa, spotkała się z krytyką. Niektórzy członkowie społeczności naukowej twierdzili, że zajmowali się raczej administracją niż badaniami, że fundusze były przydzielane bez właściwej wzajemnej oceny, a badania multidyscyplinarne były niskiej jakości. Skargi te zostały sformułowane na długo przed przedstawieniem jakichkolwiek wyników i pomimo zaangażowania zewnętrznych recenzentów. Stwierdzono, że zamiast marnować się na ten projekt, fundusze powinny zostać przydzielone grupom o ustalonej pozycji do kontynuacji projektów na linii frontu badań. Linia frontu . jednak nie zdefiniowano go i nie było jasne, czy powinno ono być zdefiniowane tylko w ramach poszczególnych dyscyplin lub we współpracy z naukowcami z innych dyscyplin i rzecznikami interesu publicznego. Oczekiwano krytyki, ponieważ podobne zastrzeżenia pojawiły się, gdy inne interdyscyplinarne programy zostały uruchomione w innym miejscu, np. Tema Research Institute, duży wydział utworzony na Uniwersytecie Linköping w Szwecji w latach 80. w celu ułatwienia badań w kilku obszarach i wypełnienia luk między nauki społeczne, behawioralne i przyrodnicze, a także humanistyczne
[patrz też: parafia płoki, chłoniak z komórek płaszcza, aspergiloza ]
[podobne: masło z orzechów laskowych, parafia trzebinia, aspergiloza ]